مرکز آموزشی و دکوراسیونی کفپوش موکت دیوارپوش و چمن مصنوعی

بهترین ها را داشته باشید
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با انواع موکت

موکتهای الیاف طبیعی

 

مواد طبیعی قرن ها توسط سازندگان موکت مورد استفاده قرار می گرفت و هنوز هم بهترین گزینه برای افرادی است که بدنبال انحصار ، کیفیت و راحتی هستند. بیشتر این وسایل از پشم ، ابریشم ، پنبه ساخته می شوند. موکتهای بومی ساخته شده از سیسال محبوبیت بیشتری پیدا می کنند - الیافی از برگهای گاو مکزیک.

 

موکت های طبیعی

پشم

 در این بین پیشنهاد میکنیم مطلب انواع موکت ضد لک را ببینید

پشم 100٪ فقط توسط چند تولید کننده استفاده می شود. به طور معمول ، موکت های پشمی دست ساز ، نفیس و بادوام هستند. هزینه بالای محصولات به دلیل ظاهر عالی ، ویژگی های عایق حرارتی و صوتی و راحتی استفاده آنها است. با این حال ، پشم تمیز برای مبتلایان به آلرژی مناسب نیست ، گرد و غبار را به خود جلب می کند ، از بید و کپک می ترسد. علاوه بر این ، پاک کردن لکه ها مشکل است و باید پس از ریختن مایعات کاملاً خشک شود.

ابریشم

 

نخ ابریشم در ترکیب موکتها جذابیت خارق العاده ای به محصول می بخشد. موکتهای ابریشم گرانترین ، به ویژه دستبافت هستند. موکتهای ابریشمی از زیبایی شگفت انگیز به دلیل دوام ، مقاومت عالی در برابر آتش ، ضد حساسیت و درخشش تصفیه شده ارزش زیادی دارند. باریک و سبک ، آنها برای تخمگذار روی زمین بسیار مناسب نیستند ، آنها دیوارها را با آنها تزئین می کنند.

پنبه

 

از الیاف پنبه معمولاً برای ساخت پایه موکت استفاده می شود. پنبه ماده ای ارزان قیمت و کاربردی مناسب برای موکت های مخصوص مهد کودک یا دستشویی است. چنین محصولاتی سبک ، نرم ، قابل شستشو در ماشین ، 100٪ ضد حساسیت هستند.

SISAL

 پیشنهاد می کنم مطلب خرید موکت اداری و انواع پرکاربرد آن را بخوانید.

یکی دیگر از مواد طبیعی. از سیزال برای حصیرهایی که به روندی در طراحی داخلی تبدیل شده اند ، استفاده می شود. حصیر موکت سیزال حصیری مقاوم و مقاوم است ، راه رفتن بر روی آن با پابرهنه مفید است. الیاف سخت و متراکم حیوانات خانگی را اذیت نمی کند ، کثیفی را جذب نمی کند ، به راحتی تمیز می شود و از نظر الکتریکی خنثی است.

موکت مصنوعی

 

آنچه با کمک فناوری روز ایجاد می شود می تواند برای تولید موکت و موکت فوق العاده مناسب باشد. اینها تنسل و ویسکوز هستند. اگر مصرف کنندگان بیش از یک دهه با محصولات ویسکوز آشنا بوده اند ، tenkel - الیافی که از چوب اکالیپتوس ساخته شده است - هنوز خیلی خوب نمایش داده نمی شود و بی فایده است.

 

موکت مصنوعی

ویسکوز کنید

 

به الیاف ویسکوز شباهتی به پارچه کتان ، پنبه ، پشم داده می شود ، به طرز باورنکردنی نرمی و درخشش مشخصه مواد طبیعی را به دقت تولید می کند. سازندگان موکت از ریون خالص برای جایگزینی نخ ابریشم گران قیمت استفاده می کنند و فیبرهای سلولزی ارزان و بادوام را برای موکت دادن روی زمین به موکت های پشمی وارد می کنند.

TENCEL

 

فناوری نانو امکان تبدیل چوب اکالیپتوس غول پیکر به یک الیاف ظریف و لطیف با نرمی فوق العاده و با ساختار گیاهی متخلخل را فراهم می کند. از Tencel به عنوان پرکننده بالش و پتو استفاده می شود ، از آن برای تهیه نخ برای دوخت ملحفه و همچنین الیاف سلولز برای موکتهای 100٪ سازگار با محیط زیست استفاده می شود. از نظر نرمی ، چیزی از ابریشم کم نیستند ، اما اثر گرم کننده فوق العاده ای دارند. اتاقی که با موکت های Tencel تزئین شده است همیشه گرم و دنج است.

موکت های مصنوعی

 

مصنوعی موجود در ترکیب ، انواع موکت های کف را نرمتر ، قابل اطمینان تر ، در برابر سایش مقاوم می کند. علاوه بر این ، نخ های مصنوعی را می توان با باورنکردنی ترین رنگ ها رنگ آمیزی کرد ، که این امر امکان اجرای ایده های طراحی را بسیار گسترش می دهد.

 

موکت های مصنوعی

اکریلیک

 

آنالوگ مصنوعی پشم ، از نظر بصری و در خصوصیات تقریباً قابل تشخیص از آن نیست. نخ اکریلیک به اندازه نخ پشمی نرم است اما رنگ آمیزی آن بهتر است ، بنابراین موکت های اکریلیک درخشان و جذاب هستند. با این حال ، با راه رفتن فعال ، ممکن است گلوله ها در سطح ظاهر شوند.

پلی آمید

 این مطلب را بخوانید : انواع موکت ایرانی و دسته بندی

از پلی آمیدها به طور فعال در تولید موکت و موکت استفاده می شود. موکت های پلی آمید مقاوم در برابر سایش ، با دوام هستند ، برای سلامتی انسان ایمن هستند ، در برابر تمیز کردن خشک و مرطوب مقاومت می کنند. به نخ های پلی آمید بافت های مختلفی داده می شود و موکت هایی با توده کوتاه و پرز بلند تولید می شود.

 

آیا دوست دارید بدانید که چگونه با توجه به ترکیب ، موکت برای کف خود انتخاب کنید؟ بر اساس بودجه ، اهداف ، ویژگی های محصول. به طور خلاصه ، پس:

موکت های طبیعی همیشه در حال روند هستند ، اگرچه گرانتر از موکت های مصنوعی هستند. آنها بر اساس نخ حیوانی (پشم ، ابریشم) یا الیاف گیاهی (پنبه ، سیزال ، جوت ، کتان) ساخته می شوند.

 

مواد مصنوعی و مصنوعی در دسترس هستند و از نظر پارامترها از نخ طبیعی برتر هستند. از الیاف مصنوعی ، ویسکوز و تنسل اغلب از مواد مصنوعی - پلی آمید ، نایلون ، اکریلیک استفاده می شود.

منبع : https://ortgraph.ru/news/vidy-kovrov-po-sostavu/

  • ۰۰/۰۲/۲۶
  • محسن کفپوش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی