مرکز آموزشی و دکوراسیونی کفپوش موکت دیوارپوش و چمن مصنوعی

بهترین ها را داشته باشید
طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ترجمه مستقیم از انگلیسی ماهیت فن آوری را به بهترین روش ممکن توضیح می دهد: اساس نه با یک موضوع ، بلکه با بسته نرم افزاری است. از مش متراکم یا بوم سخت به عنوان پایه استفاده می شود. در سمت عقب ، شمع چسبانده می شود ، و سپس یک بستر (لاتکس یا هیدروبوندی) به پایه متصل می شود.
در طول دوخت دوخت ، حلقه ها تشکیل می شود ، تعداد زیادی حلقه - آنها یا بریده می شوند یا سالم می مانند ، و یک قیمت موکت تافتینگ حلقه ای پیدا می کنند. ترکیب شمع بریده شده و حلقه ها در حال حاضر الگوی اصلی ایجاد می کند ، اما این کمترین حد ممکن است - استفاده از تافتینگ چند وجهی است


تافت زدن ماشین

آقای کابل ، مهندس آمریکایی ، مخترع تافتینگ محسوب می شود. با این حال ، او تافت زدن را اختراع نکرد ، بلکه دستگاهی است که بسته های پیچ خورده کاموا را در تار محکم می کند. تجهیزات (مکانیزم ماشین نزدیک ترین ماشین چرخ خیاطی است) ، مجهز به سوزن و قلاب های زیادی ، به سرعت و با دقت کار می کردند ، که باعث می شد قالیبافی ، به یک صنعت تبدیل شود - موکت ها ارزان و مقرون به صرفه می شوند. و تافتینگ دستی هر دو قبل از اختراع دستگاه وجود داشته و به حیات خود ادامه داده و در شرق بسیار مورد تقاضا بوده است.

تافت زدن دستی

مزیت اصلی فناوری تافتینگ دستی ، امکانات بی پایان آن است: هر شکل ، هر ماده ، هر اندازه ، نقاشی با هر پیچیدگی. حتی می توانید یک پرتره ببافید و آن را سه بعدی کنید. شما می توانید قسمتهایی از موکتهای مختلف را ترکیب کنید و از مواد دیگر - چرم ، فلز ، چوب ، کریستال های تزئینی و غیره درج کنید.

موکت ها از پشم طبیعی ، ابریشم ، پنبه ، ویسکوز ، اکریلیک ، بامبو بافته می شوند. گاهی اوقات مواد با هم ترکیب می شوند. از نخ هایی با ضخامت های مختلف استفاده می شود. با استفاده از یک موی هنری برجسته و گرد ، توده ای از ارتفاع های مختلف ، یک اثر سه بعدی حاصل می شود - به اصطلاح موکت های برجسته به دست می آیند. ارتفاع شمع از 5 تا 45 میلی متر متغیر است. طولانی ترین آن در موکتهای Shaggy است.

تافتینگ دستی فناوری است که به شما امکان می دهد موکت های منحصر به فردی ایجاد کنید. در همان زمان ، مدل می تواند با فضای داخلی هم پوشانی داشته باشد ، با آن ادغام شود ، یک طرح رنگی را با منسوجات یا کاغذ دیواری ترکیب کند ، یا اگر بتواند مسلط باشد ، در صورت وجود موکت روی منزل ، مرکز فضا باشد یا "پنجره ای به سمت ناشناخته" باشد. دیوار می توانید قالب سقف را کپی کنید (نوعی پرهیز ایجاد کنید) و آن را حجیم کنید. شما می توانید کارهای زیادی انجام دهید - تقریباً همه کارها.

انواع مدل موهای موکت تافته

59ae94dd46996a95ec709-d93b-44e9-829f-db8

تقسیم به انواع برش موکت مشروط است ، زیرا هیچ چیز مانع از ترکیب ، جستجو و ایجاد چیز جدید نمی شود. به طور سنتی استفاده می شود:

نقش برجسته ،

● گرد ،

● روی یک توده از ارتفاعات مختلف گرد شده ،

● U شکل ،

● مرزی

 یک مدل موی مجعد حتی از یک موکت منگوله ای تک رنگ - یک اثر هنری ، یک مبلمان شیک ، یک تسکین دهنده و حجیم می کند.

تکنیک اپلیک

این روش شامل اتصال چند قطعه برش خورده از یک موکت پرزدار در یک پشت است. این است که چگونه اشکال عجیب و غریب به دست می آید. در این روش می توان از موکتهای آماده بخش بازار انبوه استفاده کرد ، که به طور قابل توجهی هزینه تمام شده محصول را کاهش می دهد ، بدون اینکه به هیچ وجه عملکرد تزئینی آن تأثیر بگذارد.

اجرای پروژه های با بودجه کم مورد نیاز والدین است - موکت کودکان برای طول عمر طراحی نشده است. سن آن کوتاه است ، بنابراین ، ادعا می شود مواد ، مقاومت آنها بسیار کمتر است. موارد اصلی پاکیزگی زیست محیطی و ضد آلرژی است. مقاومت در برابر سایش ، مقاومت ، پایداری رنگ نقش مهمی ندارد.

پیشنها می کنیم که انواع موکت مناسب برای دکوراسیون داخلی شرکت را بخوانید

مرجع تاریخی

هزاره ها ، سن تقریبی تاریخ موکت ها است. قدیمی ترین نمونه برجای مانده (چرت ، در آلتای یافت شده) مربوط به قرن 5 قبل از میلاد است. اگر امروز موکت عملکرد سودمندانه ای را انجام نمی دهد ، یک بار از سرما محافظت می کند. موکت علاوه بر مفید بودن ، گواه ثروت صاحب آن بود.

ویژگی های تزئینی موکت ها تقاضا کمتر عملی نیست - در قرن 16th-11th. قبل از میلاد نقاشی های کامل بافته شده بود. تصاویر این نقاشی ها در مقبره توتموز چهارم یافت شد. نقاشی دیواری در بنی حسن (قرن 10 قبل از میلاد) موکت را به تصویر نمی کشد ، بلکه روند ساخت آن را نشان می دهد.

جالب ترین عملکرد یک قیمت موکت طرح دار باستانی برای یک فرد مدرن یک حامل اطلاعات است. شاهکارهای قالی بافی را می توان مانند کتاب خواند - آنها شامل کل تاریخ زمین و افسانه های مربوط به جهان است. در ابتدا ، اسبها و شترها روی موکتها راه می رفتند ، پرندگان پرواز می کردند ، مردم به دنبال کار خود بودند. اسلام اوضاع را تغییر داد - به دلیل ممنوعیت به تصویر کشیدن موجودات زنده ، موکت ها پر از گل و تزئینات انتزاعی بود که برخی از آنها قرآن را به تصویر می کشید. یک مبتدی آهنگی درباره جهان را در یک موکت ایرانی می بیند.

 ادای احترام به دلیل گرانی موکت ها را شامل می شد. امروز با تلاش و کوشش دستی ، سطح قیمت را بالا نگه می دارد.

منبع : lekover

  • ۰۰/۰۲/۳۱
  • محسن کفپوش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی